Menu

Biznes i Finanse

Wszystko co chcesz wiedzieć o Biznesie

Czy marketing jest ważny?

raifitider1985

Wiele osób myli pojęcie marketingu ze sprzedażą, albo twierdzą, że oba pojęcia znaczą dokładnie to samo. Marketing jest czymś długofalowym, w marketingu liczy się fakt, że klient jest najważniejszy oraz należy zaspokoić wszystkie jego potrzeby. Marketing jest bardzo ważny w każdej firmie, jest to podstawa funkcjonowania każdego przedsiębiorstwa. Poprzez marketing można nawiązać pewnego rodzaju relacje z klientem, który na przykład poprzez interesujące kampanie reklamowe możne kojarzyć daną firmę z czymś przyjemnym i miłym. Sposób utrzymywania kontaktów z klientami jest bardzo istotny. Każda reklama i sposób nawiązania kontaktu z klientem musi być dokładnie przemyślana, dostosowana do potrzeb klientów i ich oczekiwań, które są wymagające, ponieważ klienci bywają bardzo czujni i czasami mała wpadka marketingowa może wywołać ogromny, negatywny wpływ dla marki. Bardzo ważną sprawą jest doprowadzenie do tego, by klienci kojarzyli daną firmę na przykład z jakimś krótkim hasłem czy słowem. Jeżeli dana cecha kojarzy nam się z firmą, to zdecydowanie częściej kupimy produkty/usługi tej właśnie firmy. Idealnym przykładem są znane wszystkim marki produkujące sprzęt elektroniczny czy napoje. Od bardzo dawna znana wszystkim marka komunikuje radość, kampanie reklamowe tej marki są przepełnione uśmiechem, szczęściem i ludźmi, którzy cieszą się z życia. Ważne jest, aby hasło reklamowe nie było zmieniane co chwilę, najlepiej ustanowić jedno, które pozostanie niezmienne. Często jest tak, że przy zmianie dyrektora w firmie, przedsiębiorstwo zmienia również swoją komunikację, co może doprowadzić do upadku firmy. Kolejnym błędem jest używanie takiego samego hasła co inna firma (która na przykład już go nie używa). W głowie u konsumenta hasło zostało przypisane już jednej firmie. Podsumowując marketing jest bardzo ważny, każda nawet najmniejsza firma powinna przykładać do tego ogromną uwagę. Marketing przynosi skutki dopiero po określonym czasie, trzeba być cierpliwym, nie działa tak jak na przykład rabaty i tym podobne. Należy dbać o markę i nie być nastawionym głównie na sprzedaż, bo to nie przyniesie odpowiednich efektów w długim okresie.

© Biznes i Finanse
Blox.pl najciekawsze blogi w sieci